вівторок, 5 березня 2013 р.

Майборода Ярослав нагороджений Дипломом за 3 місце IV етапу олімпіади з екології

Донеччина щиро вітає учасників, педагогів та уболівальників III Всеукраїнської учнівської олімпіади з екології

Любімо, шануймо, бережімо природу,
вічне джерело нашого життя і нашої творчості!
Вона нам стократ більше віддасть,ніж ми можемо їй дати!
(М.Рильський)

1 березня 2013 року ознаменувало не лише прихід календарної весни, а й відкриття IV етапу ІІІ Всеукраїнської учнівської олімпіади з екології.
У святково прикрашеному конференц–залі Донецького ботанічного саду Національної Академії наук України зібрались учнівські команди з усіх областей України, міст Києва та Севастополя, їх педагоги-наставники, поважне журі.
Донеччина відома у світі потужнім промисловим потенціалом. Це вугільна, металургійна, машинобудівна, коксохімічна промисловість, сільське господарство, розвиток яких віддзеркалюється на екологічній ситуації не найліпшим чином.
Але Донеччина – це національний Парк «Святі гори», де збереглися рідкісні види рослин, зокрема, крейдяна сосна. В 2008 році саме крейдяні гори, потрапили до «Семи природних чудес України». Одне з найзагадковіших і енергетично сильних місць Землі, яке порівнюють з Тибетом і Непалом – філіал степового заповідника Кам'яні могили. Не менш цікавим місцем є Соляні шахти Солідару. Казкове місто з солі - підземні лабіринти, коридори і величезні зали, дивовижні фігури, футбольне поле, концертний зал і навіть церква! Донецький Ботанічний сад Національної Академії наук України - один з найкрасивіших та найбільших ботанічних садів Європи, різноманітність рослин якого вразить навіть найвибагливішого шанувальника земної флори. 

Щойно настав ранок 2 березня, як останні безтурботні миті розтанули у повітрі, а учасники олімпіади поринули у атмосферу інтелектуальних змагань. Перший етап – робота з тестовими завданнями, викладеними на традиційних паперових носіях та у відеофільмах. 79 школярів намагались запропонувати своє бачення проблеми добування газу, проаналізувати переваги та недоліки стосовно екологічної сторони промислового проекту. Свої шляхи вирішення екологічних проблем Донецької області пропонували учні усіх областей України, міст Києва та Севастополя.

Найвідповідальніший етап змагання юних екологів – захист власних екологічних проектів. Учасники олімпіади мали не тільки провести наукове дослідження певної екологічної проблеми, а й представити шляхи її вирішення.
З ранку 3 березня Донецька спеціальна загальноосвітня школа-інтернат І-ІІ ступенів № 20 перетворилася у дискусійний клуб. Чіткими рядами вишикувались постери учасників.
Тематика досліджень вражає уяву. Це дослідження особливостей біоіндикаційних об’єктів; екологічні оцінки стану річок, водоймищ, морів; проблеми забруднення ґрунтів важкими металами, інсектицидами; особливості пігментного комплексу дерев; дослідження стану популяцій; нові аспекти використання сорбентів; біологічні методи боротьби з шкідниками сільськогосподарських культур тощо.
Біля кожного постеру – автор-доповідач, Від постера до постера рухається компетентне журі. Учні мають стисло донести до науковців суть своєї роботи, довести правильність і оригінальність обраних шляхів рішення екологічної проблеми, можливості використання нових ідей. Після того як вислуховується промова з обраної теми, журі задає питання, дискутує стосовно методів досліджень, висновків, критикує слабкі сторони роботи, вказує на помилки або прорахунки. Доповідачі мають відстоювати власну позицію і вийти ПЕРЕМОЖЦЕМ або переможеним. 

4 березня учасники ІІІ Всеукраїнської учнівської олімпіади з екології продовжили захищати свої наукові проекти. Компетентне журі змогло задати уточнюючі запитання, порівняти постери, визначити лідерів.

5 березня учень 11 класу Кам'янського еколого-економічного ліцею Майборода Ярослав нагороджений Дипломом за 3 місце IV етапу олімпіади з екології. Вітаємо Ярослава та його вчителів Ювшин Лідію Василівну і Головату Ольгу Миколаївну! 

Немає коментарів:

Опублікувати коментар